• Rozgrywki sportowe w siatkówce chłopców

W dniu 12.04.2024r w naszej szkole odbyły się rozgrywki w siatkówce chłopców na szczeblu rejonowym. Nasza reprezentacja zajęła w tych rozgrywkach 1 miejsce i tym samym awansowała do półfinału wojewódzkiego. Jesteśmy bardzo dumni z naszych zawodników i dziękujemy za godne reprezentowanie naszej szkoły. Życzymy dalszych sukcesów w kolejnym etapie rozgrywek. A oto skład naszej reprezentacji:1. Jacek Więzik k
      • W dniu 4.04.2024r. w naszej szkole odbyły się rozgrywki sportowe w koszykówce dziewcząt i chłopców na szczeblu rejonowym. Obie nasze drużyny zajęły 1 miejsce i tym samym awansowały do dalszych rozgrywek w półfinale wojewódzkim. Gratulujemy Naszym zawodnikom i życzymy dalszych sukcesów.A oto skład reprezentacji dziewcząt:
      • Nasi recytatorzy w gronie najlepszych w rejonie!!!

W dniu 12.04.24r. w Bielskim Domu Kultury im. W. Kubisz odbył się finał Rejonowego Konkursu Recytatorskiego "Słońce, słońce I życie". Zuzanna Derewicz zajęła I miejsce w kategorii wiekowej klas 1-3, a Jan Kapias III miejsce w kategorii klas 7-8. Gratujemy i życzymy dalszych sukcesów.
      • W naszej szkole kolejny raz obchodziliśmy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Uczniowie wzięli udział w zajęciach sensorycznych. Obchody tego dnia mają na celu zwiększenie świadomości i tolerancji wśród uczniów wobec osób ze spektrum.
        • GODZINA DLA MŁODYCH GŁÓW

Mamy przyjemność przekazać informację, iż nasza szkoła została przyjęta do realizacji programu profilaktycznego Godzina dla MŁODYCH GŁÓW. Program ten jest inicjatywą Fundacji UNAWEZA, której założycielką jest Martyna Wojciechowska i ma na celu wsparcie dzieci i młodzieży, a także nauczycieli i nauczycielek w działaniach z obszaru profilaktyki zdrowia psychicznego. Jego zadaniem jest także wspieranie MŁODYCH GŁÓW przez zachęcenie do otwartej rozmowy o zdrowiu psychicznym.

• WYCIECZKA KLASY 1A NA HALĘ BORACZĄ

Dnia 26 września 2023 klasa 1a udała się na swoją pierwszą wycieczkę turystyczno-krajoznawczą.
            Celem wyprawy była Hala Boracza. Dojechaliśmy autokarem do Węgierskiej Górki, gdzie zwiedziliśmy
            bunkier z czasów II wojny światowej. Następnie z Żabnicy pod opieką przewodnika górskiego
            dotarliśmy do schroniska na Hali Boraczej. Tam podziwialiśmy piękne górskie krajobrazy i jedliśmy
            jagodzianki, z których słynie Hala Boracza. Ta wycieczka to przede wszystkim beztroski spacer, dużo
            śmiechu, radości, odrobina pozytywnego zmęczenia, a także dzięki przewodnikowi górskiemu spora
            dawka wiedzy na temat roślinności, ukształtowania terenu i historii Beskidu Żywieckiego. Tekst:
            Jolanta Karolewska

• NARODOWE CZYTANIE 2023

Po raz kolejny dołączyliśmy do akcji Narodowe Czytanie i zorganizowaliśmy w naszej szkole spotkanie z lekturą, którą we wrześniu czytano nie tylko w Polsce, ale i w wielu zakątkach świata. Była nią powieść Elizy Orzeszkowej „Nad Niemnem”. By każdy miał możliwość przenieść się w świat stworzony przez autorkę i poznać rodziny Korczyńskich i Bohatyrowiczów, fragment książki zaprezentowany został przez kilkoro uczniów klasy 6b i 8a przez szkolny radiowęzeł. Cenną pomocą dostarczającą ważnych i ciekawych informacji była gazetka przygotowana z tej okazji. Organizatorkami szkolnej akcji Narodowe Czytanie były nauczycielki języka polskiego oraz pani bibliotekarka.

• ŚWIADOMOŚĆ PROCENTUJE

Nasza szkoła bierze udział w Ogólnopolskim Programie Świadomość Procentuje. Małopolska! Postaw na Edukację. Jest to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Fundację World Healthy Living Foundation.

Program ma na celu edukację i wsparcie młodego pokolenia w zakresie zdrowia mentalnego, psychicznego stwarzając jednocześnie przestrzeń do rozwoju dla nauczycieli i rodziców.

• Rozpoczęcie roku szkolnego 2023/2024

Organizacja rozpoczęcia roku szkolnego 4 września 2023 roku

godz. 8.00 – Msza szkolna z okazji rozpoczęcia nowego roku szkolnego 2023/2024

godz. 8.45 – uczniowie klas II -VIIIapel z okazji rozpoczęcia nowego roku szkolnego na hali sportowej, potem spotkanie z wychowawcami w salach lekcyjnych.

godz. 10.30 – Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego dla uczniów klas I – Ślubowanie Pierwszaków. Spotkanie uczniów, rodziców oraz pracowników szkoły na hali sportowej.

• Kalendarze na rok szkolny 2023/2024

Drodzy Rodzice,

Chcemy zaproponować Państwu akcję, z której dochód przekażemy na potrzeby szkoły m. in doposażenie sal, zakup pomocy dydaktycznych, gier, książek, nagród za udział w konkursach i artykułów plastycznych.

Przygotujemy i wydrukujemy kalendarze na rok szkolny 2023/2024 ze zdjęciem klasowym Państwa Dzieci z uwzględnieniem całego kalendarium SP5. Dlatego już 4 września wykonamy pierwsze zdjęcia klasowe do kalendarza (pamiętajmy w tym dniu o stroju galowym).

• „Tajemniczy ogród dla pszczół i innych zapylaczy”

W roku szkolnym 2022/23 dzieci klas 1-8 brały udział w projekcie . Celem projektu było zagospodarowanie terenu przyszkolnego polegające na nasadzeniu przez dzieci roślinności miododajnej, utworzeniu łąk kwietnych oraz wykonanie z rodzicami hoteli dla zapylaczy.
            Dzieci końcem września posadziły przed szkołą cebulki tulipanów, narcyzów i irysów, a wiosną, po przekwitnięciu kwiatów, posadziły jeszcze lawendę.
            Zimą, razem z rodzicami, konstruowali domki dla owadów, aby wiosną postawić je przy zakwieconym skwerku i zadomowić przez murarki i inne zapylacze. Uczniowie ze wszystkich klas posadzili także drzewka, które będą pięknie dopełniać teren. Każde drzewko otrzymało swoją nazwę związaną z Mikołajem Kopernikiem, ponieważ ten rok jest rokiem kopernikowskim. Do projektu właczyła się także Rada Rodziców, która wspiera finansowo projekt oraz wspomaga w planach utworzenia tzw. klasy na powiet

• Podziękowanie

Drodzy Rodzice, serdecznie dziękujemy za Waszą współpracę z Radą w tym roku szkolnym. Dzięki Waszemu zaangażowaniu udało się zrealizować wiele pomysłów i działań na rzecz naszych dzieci. Na stronie internetowej SP5 znajdą Państwo zakładkę „Rada Rodziców”, gdzie w najbliższym czasie umieścimy rozliczenia tegorocznych wydatków. Jeszcze raz serdecznie dziękujemy za pomoc i życzliwość oraz życzymy udanych, bezpiecznych wakacji. Do zobaczenia w nowym roku szkolnym!